Regimul Alimentar în Timpul Sarcinii Partea a-3-a



REGIMUL ALIMENTAR ÎN TIMPUL SARCINII

Partea a-3-a

Este important să ne sfătuim cu medicul și să reglementăm consumul de sare
pe perioada gravidității.
Subliniem acest lucru pentru că o cantitate crescută poate împiedica fixarea
calciului ; sau, dimpotrivă, dacă corpul nostru este mai bogat în calciu, vom
fi sfătuite să evităm alimentele care conțin cantități crescute ale acestui mineral.
Nu este necesar, de exemplu, să consumăm peste o jumătate de litru de lapte
pe zi, mai ales că numeroasele alimente pe care le utilizăm cum sînt legume,
brînza, aduc aport corespunzător de calciu pentru dezvoltarea normală a
organismului.
De aceea trebuie să ținem seama în alcătuirea regimului de cantitățile de lapte pe
care le utilizăm, iar dacă sînt între dumneavoastră femei care nu-l tolerează
sau nu-l servesc de plăcere, de comun acord cu medicul, vor stabili cantitățile
necesare de calciu aduse organismului pe cale medicamentoasă.
Să nu uităm însă importanța vitaminei D care permite o bună fixare a calciului
și care reprezintă o regulă în actul de dispensarizare prenatală a tuturor
gravidelor și se efectuează după cum știm și la circumscripțiile sanitare sau
policlinicile din țara noastră.
Fierul este un alt element care trebuie cuprins în alcătuirea regimului alimentar.
Numeroase alimente sînt bogate de fier, între care amintim fructele, spanacul,
o serie de legume crude, ardeiul, ficatul, ouăle și altele.
Să nu uităm că în timpul sarcinii femeia gravidă trebuie să absoarbă aproximativ
35 g fier pe zi, acesta fiind necesar copilului său pentru fabricarea cantității
suficiente de hemoglobină din sînge, mai ales în ultimele luni de sarcină.


Cotinuare partea a-4-a


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți de comentat ceva, așteptăm comentariile dumneavoastră.